måndag 25 november 2013

Äntligen iväg!

Starten gick igår den 24 Nov och det va helt magiskt att långsamt, med 225
andra båtar, ta sig ut till startlinjen. Längs hela pontonerna stod
människor och vinkade av oss, flera av dem skrek "lycka till" på svenska
och musik från ett band spelade. Såå mäktigt!

Väl ute så räknade de ner till tre olika starter, 2 st racing divisions och
den vi är med i, cruising. Senast 5 min innan start skulle alla slagit av
motorn. Hoppas det ligger lite bilder och videoklipp på ARC´s hemsida.

Michael och jag satte upp spinnackerbommen för genuan, efter den sortin i
höga vågor och starka vindar är jag glad att jag har satsat på styrketräning
med min PT Johan samt Frida senaste året ;) @Johan Lund & Frida Rönquist,
TACK!

Väl iväg hade vi bra vind och regnet kom också strax, jag lagade lunch och
nu kunde vi börja slappna av och komma in i våra rutiner. Jag som skulle gå
på vakten 18.00-21.00 vilade lite efter lunchen så att jag skulle vara pigg.
Vi satte autopiloten och jag hade koll på plottern att inga båtar va i
kollisionskurs med oss. Kl: 21 avlöste Micke mig, vi skrev i loggboken och
jag gick och la mig och lyssnade på min nya favvo artist " Yuna ", lyssna
på "Lullabies", "Decorate" och "Favourite Thing".

03:00 va det dags för mig igen och nu va det segt att komma upp, jag tog med
mig paddan och lyssnade på två podcastavsnitt, "Fredagspodden med Hannah &
Amanda". Ställde sen klockan på att ange alarm varje kvart om jag skulle
somna av misstag.

Morgonen har varit mysig med frukost i sittbrunnen, saker som åker all
världens väg och Michael som satte på Louis Armstrong - What a wonderful
world :-) Nu ser vi knappt 3 andra båtar akter om oss, annars helt tomt!



@ Finaste barnen, Nella & Elton, saknar och älskar er massor!

Inga kommentarer: