fredag 20 december 2013

Delfiner (dag 5)


 

Igår vid 10 tiden så ropade Michael ner i båten "DELFINER"!!!!... jag va uppe på noll och inga sekunder och där va dom, 20 fina delfiner som lekte kring vår båt länge, jag satte mig ända längst fram på båten, där jag alltid satt som liten, när delfinerna kom upp till ytan så sprutade de upp vatten på mig. Dom va kvar länge, försvann en stund och kom sen tillbaka igen.

@ Elton & Nella, jag ska filma så att ni ska få se när jag kommer hem.

 

Nu är vi mer än halvvägs till Kap Verde, där har vi vår waypoint för att sedan gå västerut, mot Västindien! Totalt är det ca 2820 distansminuter dvs ca 5200 km. Om vi håller 5 knop  så kommer det ta oss 564 timmar eller ca 23 dygn att nå vårt mål på St Lucia och hamnen Rodney Bay.

 

Nu är jag på bok 4, kan verkligen rekommendera Alex Schulmans bok, ”Skynda att älska”

 

 


Inga kommentarer: